Finaliści V edycji konkursu

Finaliści V Ogólnopolskiego konkursu im. Andrzeja Żurowskiego na recenzję teatralną dla młodego krytyka

Gdynia 2018


Marcin Bogucki, fot. Agnieszka Budek

Marcin Bogucki – absolwent kulturoznawstwa, historii sztuki i muzykologii, doktorant w Zakładzie Teatru i Widowisk Instytutu Kultury Polskiej UW. Członek Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych (od 2016 jego sekretarz) oraz członek Stowarzyszenia Miłośników Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska. W 2011 i 2013 uczestnik programu Instytutu Muzyki i Tańca „Krytyka muzyczna 2.0”. W drugim semestrze roku akademickiego 2014/2015 przebywał na Indiana University w Bloomington jako visiting scholar.

Członek komisji artystycznej 23 Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2016/2017). Autor książki „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku” (2012). Publikował m.in. w „Didaskaliach”, „Widoku”, „Opcjach”, „Dialogu”, „małej kulturze współczesnej” i na „Dwutygodnik.com”.

Recenzje nadesłane na konkurs im. Andrzeja Żurowskiego

Lustro lęków
Bajka o międzygatunkowej solidarności
Horror na obrotówce


Stanisław Godlewski, fot. Roman Jocher

Stanisław Godlewski – doktorant w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów UAM w Poznaniu, krytyk teatralny (publikuje w poznańskim oddziale „Gazety Wyborczej”, w „Didaskaliach”, „Dialogu”, na portalach eczaskultury.pl i taniecpolska.pl). Realizuje Diamentowy Grant poświęcony historii, teoriom i strategiom polskiej krytyki teatralnej.

Recenzje nadesłane na konkurs im. Andrzeja Żurowskiego

Teatr z ducha Paulo Coelho / Widzialne i czytelne / Obcasy

 

 

 

 

 


Kuba Papuczys

Kuba Papuczys – doktorant w Katedrze Performatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent teatrologii ze specjalnością dramatologiczną na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się badaniem współczesnego teatru oraz performansów kulturowych rozgrywających się w przestrzeni publicznej. Pracuje nad rozprawą doktorską dotyczącą kulturowej historii przedstawień sportowych w okresie PRL. Stale współpracuje z pismem „Didaskalia”, publikował również w „Kulturze Współczesnej” i „Performerze”. Autor książki „Tour de France jako przedstawienie kulturowe”.

Recenzje nadesłane na konkurs im. Andrzeja Żurowskiego

Dwa pogromy
Skoro rzuciłem to mogę już sobie spokojnie zapalić
O kibicu, którego nie było

 


Bartosz Rosenberg – absolwent wiedzy o teatrze Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zainteresowany historią teatru i poszukiwaniem nowych kontekstów jego interpretacji. Na co dzień jest redaktorem prowadzącym działu teatru, literatury i muzyki w O.pl Polskim Portalu Kultury.

Recenzje nadesłane na konkurs im. Andrzeja Żurowskiego

Pepi w kolorze blue
Procesy Lupy
Vernon Subutex, czyli strategia zsypu


Michał Centkowski  – kulturoznawca, absolwent Uniwersytetu Śląskiego. W latach 2012–2014 publikował w wortalu e-teatr.pl felietony oraz recenzje w ramach Nowej Siły Krytycznej. Współpracował z magazynem Dwutygodnik.com, artPapierem, oraz miesięcznikiem „Teatr”. Od 2013 roku jest członkiem komisji „Złotych Masek” Województwa Śląskiego. Od 2014 roku jest recenzentem tygodnika „Newsweek Polska”.

Recenzje nadesłane na konkurs im. Andrzeja Żurowskiego

Legenda o świętym Mikołaju
Reanimacja Lorda Jima
Żal tropików