Bożena Frankowska
Profesor, historyk teatru i krytyk teatralny, uczennica profesorów Jana Kotta i Zbigniewa Raszewskiego, od wielu lat pedagog – najpierw w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, obecnie profesor Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie; autorka wielu recenzji teatralnych, sylwetek aktorów, scenografów i reżyserów, także tak ważnych dzieł, jak: Encyklopedia Teatru Polskiego czy antologia „Myśl teatralna Młodej Polski”. Wiceprezes Klubu Krytyki Teatralnej – Sekcja Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych (AICT).
Remigiusz Grzela
Był kierownikiem literackim Teatru na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, autor wystawianych sztuk teatralnych. Jego monodram Uwaga-złe psy! w wykonaniu Małgorzaty Rożniatowskiej i w reż. Michała Siegoczyńskiego zdobył wiele nagród, w tym Grand Prix festiwalu w Kaliszu, monodram Błękitny diabeł napisany na 60.lecie pracy artystycznej Barbary Krafftówny miał prapremierę w Teatrze Muzycznym w Gdyni, a premierę w Narodowym w Warszawie. Dla Krafftówny napisał też Oczy Brigitte Bardot (zagrała w Teatrze Na Woli z Marianem Kociniakiem w reż. Macieja Kowalewskiego, za tę rolę Krafftównę nominowano do nagrody im. C.K. Norwida). Sztuki Remigiusza Grzeli były adaptowane w radiu ( Biografia, Naznaczeni, First Lady) i telewizji (Naznaczeni w TVP Kultura), tłumaczone i publikowane jako książki i w miesięczniku Dialog. Napisał scenariusze monodramów Ewy Kasprzyk Patty Diphusa (jako jedyny uzyskał zgodę na adaptację od Pedro Almodovara) i Marilyn i Papież (oba w repertuarze Teatru Polonia Krystyny Jandy), a także Smażone zielone pomidory w wykonaniu Elżbiety Czerwińskiej, w jego reżyserii, aktualnie w repertuarze Teatru Powszechnego w Warszawie. Dziennikarz, autor książek.
Sławomira Łozińska
Aktorka, absolwentka PWST w Warszawie. Ukończyła również podyplomowe studium menedżerów kultury przy SGH. Od kilkunastu lat związana z Teatrem Narodowym w Warszawie, była także w Teatrze Nowym, współpracowała z Teatrem Ochoty i Teatrem Adekwatnym. Przez cztery lata pełniła funkcję dyrektor naczelnej Teatru Ateneum w Warszawie (2008-2012). Była także przez dwie kadencje wiceprzewodniczącą Związku Artystów Scen Polskich (1996-2002).W latach 1998 – 2007 powołana przez ministra kultury przewodniczyła jury Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Przez trzy lata członkini Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Odznaczona m.in. srebrnym medalem Gloria Artis, trzykrotna laureatka nagrody aktorskiej na olsztyńskim Festiwalu Filmów Telewizyjnych. W dorobku artystycznym ma kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych i telewizyjnych.
Tomasz Miłkowski
Doktor, krytyk teatralny, autor wielu książek o aktorach, teatrze, reżyserach, m.in. Teatr Siemion, wiceprezydent Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych (AICT), prezes Klubu Krytyki Teatralnej – Sekcja Polska AICT, wykładowca na Wydziale Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, pomysłodawca i Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego XXVI Międzynarodowego Kongresu AICT, który odbył się w Warszawie w 2012 roku.
Sekretarz konkursu
Alina Kietrys
Publicystka, krytyk teatralny, laureatka nagród za recenzje i programy publicystyczne. Pracowała w radiu, telewizji i w prasie, prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Gdańskim.
W skład Kapituły poprzednich edycji konkursu ponadto weszli
Maria Napiontkowa
Doktor, Instytut Sztuki PAN – Zakład Historii i Teorii Teatru; od 1973 roku współpracuje z Pamiętnikiem Teatralnym, Almanachem Sceny Polskiej, Słownikiem Biograficznym Teatru Polskiego. Od 1996 jest współwłaścicielką Oficyny Wydawniczej Errata s.c. (publikacje teatralne), od roku akademickiego 2004/2005 – prowadzi ćwiczenia z teorii teatru na UKSW w Warszawie. Głównym nurtem jej badań jest polska krytyka teatralna po roku 1945, polski teatr lat 50. i 60. oraz życie i twórczość Tadeusza Łomnickiego.
Krzysztof Miklaszewski
Wszechstronny człowiek teatru, krytyk teatralny, aktor i „opisywacz” teatru Tadeusza Kantora (stworzył zrąb dokumentacji teatru Kantora – 30 programów telewizyjnych, 10 filmów dokumentalnych – m.in. Szatnia Tadeusza Kantora, Ja, Mistrz, 6 książek, m.in. Spotkania z Tadeuszem Kantorem, setki artykułów, scenarzysta, ceniony na świecie reżyser filmów dokumentalnych (m.in. Hollywood Eagle Documentary Award 2008). Autor tak znaczących książek, jak: Kantor od kuchni, Zatracenie w Schulzu.
Maciej Prus
Aktor i reżyser teatralny w Teatrze Telewizji. Jego pierwsze inscenizacje, które zwróciły uwagę krytyki to m.in. Edward II Christophera Marlowe’a i Jan Maciej Karol Wścieklica Stanisława Ignacego Witkiewicza. Kolejne wybitne przedstawienia to: Wyzwolenie Stanisława Wyspiańskiego, Szewcy Stanisława Ignacego Witkiewicza, Peer Gynt Henrika Ibsena, Wiśniowy sad Antoniego Czechowa, Gra snów Augusta Strindberga, Noc listopadowa Stanisława Wyspiańskiego, Kniaź Potiomkin Tadeusza Micińskiego, Operetka Witolda Gombrowicza, Szkarłatna wyspa Michaiła Bułhakowa. Kilkakrotnie reżyserował Dziady Adama Mickiewicza, sztuki Witkacego, Czekając na Godota Samuela Becketta. W roku 2008 otrzymał Nagrodę im. Stefana Traugutta Klubu Krytyki Teatralnej – Sekcja Polska AICT za wybitne osiągnięcia w teatrze telewizji ze szczególnym uwzględnieniem Wyzwolenia Stanisława Wyspiańskiego.